cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

27.05.2020 r. / środa / Temat dnia: Zabawy w liczenie

Zadanie 1.

Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny. Rodzic rzuca do dziecka piłkę i jednocześnie wymawia sylabę, np. ta. Dziecko odrzuca piłkę , wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo mówiąc imię zaczynające się na tę sylabę , np. Tadek. Można wymieniać pierwszą sylabę, a dziecko wymienia  np. nazwy zabawek, nazwy zawodów, itp.

Zadanie 2.

Dziecko przy pomocy rodzica przecina ilustracje przedstawiające dzieci w strojach narodowych / oddzielnie chłopcy, oddzielnie dziewczynki /.

 

 

 

 

 

 

Zadanie 3.

Skąd jesteśmy i ile mamy lat ? – zabawy matematyczne w oparciu o ilustracje i działania dzieci

Cele : zapoznanie z kulturą innych narodów – omawianie wyglądu dzieci różnych ras i narodowości; rozwijanie umiejętności rachunkowych – przeliczanie na palcach, posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej,  umiejętność określania kierunków przestrzennych; kształcenie umiejętności uważnego obserwowania i słuchania poleceń rodzica;

Pomoce: karta pracy, cz.2, nr 56; klej, kartki z bloku, ilustracje przedstawiające dzieci różnych narodowości ubranych w tradycyjne stroje; nagrane wypowiedzi dzieci w języku polskim, japońskim, francuskim, hiszpańskim;

a/ Dziecko słucha nagrań w różnych językach. Rodzic pyta, czy wypowiadały się dzieci, czy dorośli i zaprasza do zapoznania się z dziećmi, które przed chwilą się wypowiadały.

b/ Dziecko ogląda kartę pracy nr 56 – ogląda obrazki i mówi o tym , co na nich widzi. Opowiada w co są ubrane dzieci z różnych krajów, liczą place, które pokazują dzieci, mówią ile lat mają Ada, Paloma, Diego i  Kazuo.

Rodzic kontynuuje rozmowę na temat obrazków i pyta jakie są dzieci na całym świecie, co to znaczy że są takie same, co najbardziej dzieci lubią robić.

c/  Rodzic opowiada dziecku , jak obchodzony jest dzień dziecka w różnych krajach.

Dzień Dziecka w innych krajach obchodzony jest w różnym czasie: w  Polsce obchodzony jest 1 czerwca, we Francji 6 stycznia , w Japonii oddzielnie świętują dziewczynki 3 marca, a chłopcy 5 maja, w Hiszpanii, 15 kwietnia.

Nie że nie każde dziecko ma tak dobrze jak w Polsce  i nie każde dostaje prezenty na Dzień Dziecka. We Francji obowiązkowa jest uroczysta kolacja, do której zasiadają dzieci i rodzice, a na deser podaje się ciasto z wróżbami.   W Hiszpanii  tym dniu organizowane są różnego rodzaju akcje promujące dobro dzieci i ich prawa na świecie. W Japonii w Dniu  Dziecka, który obchodzą chłopcy  wiąże się tradycja wywieszania przed domem specjalnie przygotowanego latawca w kształcie karpia. Taki latawiec jest wykonany z papieru lub z materiału. Dziewczynki w tym dniu przygotowują się na festiwal lalek. W tym dniu składane są im dziewczynkom, modli za ich zdrowie i szczęście. Japończycy w tym dniu dekorują swoje domy lalkami i kwiatami śliwki.

A jak Ty chciałbyś obchodzić Dzień Dziecka, opowiedz.

c/ Zabawa dydaktyczna Kartka z albumu

Rodzic wysypuje ilustracje dzieci w strojach tradycyjnych wcześniej przecięte na pół. Zadaniem dziecka jest dobrać w pary chłopców i dziewczynki w strojach z tego samego kraju. Następnie powiedzieć z jakiego kraju pochodzą dzieci.  Dziecko następnie nakleja sylwety na kartonie wg instrukcji rodzica, np. na środku naklej zdjęcia dzieci z Polski, w prawym rogu na górze naklej zdjęcia dzieci z Japonii, na dole dzieci z Francji i Hiszpanii.

Na dole dziecko przy pomocy rodzica nakleja napis

DZIEŃ DZIECKA

I wspólnie z dzieckiem odczytują ten napis . Można dziecko zapytać, czy rozpoznaje w tym napisie literki, które już zna.

Zadanie 4.

Zabawa ruchowa przy wierszu B. Formy

Tańczyć wszyscy lubimy / poruszamy biodrami naśladując taniec /

Duże koło robimy / podajemy sobie ręce z rodzicem /

Teraz głośno tupiemy / tupiemy /

Klaskać dobrze umiemy / klaszczemy /

Wiemy, co to jest koło  / maszerujemy po okręgu koła/

W nim idziemy wesoło / maszerujemy i klaszczemy /

Na bębenku gra pani  / naśladujemy grę na bębenku /

Zatańczymy dziś dla niej / podajemy sobie ręce i wykonujemy obrót .

 

 

 

Zachęcamy do wystawiania prac  w naszej galerii.

Miłej pracy

Pozdrawiamy