cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

28.05.2020 r. / czwartek / Temat dnia : Zabawy dzieci z różnych stron świata

Zadanie 1.

Zabawa ruchowa „ Aseja bum czika bum „

Dziecko stoi przed rodzicem i jak echo powtarza po nim słowa i ruchy. Za pierwszym razem dziecko powtarza tylko słowa.

Aseja bum, czika bum. /Klaszczą w dłonie, uda, dłonie, uda /

Aseja bum, czika bum / powtórzenie /

Bum czika raka. / Klaszczą w dłonie trzy razy /

Bum czika raka. / Uderzają w uda trzy razy /

Czika raka, czika raka bum. / Klaszczą w dłonie cztery razy i raz w udo /

Zadanie 2.                                                          

Wysłuchanie wiersza Dzieci na Ziemi

 

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,

Cieplutkie słońce dla nich wciąż świeci,

A księżyc mruga oczkiem na niebie

Do wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki  chodzi po drzewach,

A Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.

Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,

Na słoniu jeździ Hindus  Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry,

Jednak są dumne ze swej kultury

I choć w dziwacznych mówią językach,

Pragną się bawić, tańczyć i brykać !

Inka i Zulu, Bubu, Namoko –

Chcą być kochane, śmiać się szeroko,

Jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,

A zamiast wojen mieć tylko święta !

Niech wam się spełnią wszystkie marzenia –

Tak robiąc obrót , powiada Ziemia.

a/ rozmowa na temat wiersza: Jakie są dzieci na całym świecie ? Co to znaczy, że są takie same ? Co lubią robić ? Jakie imiona miały dzieci z wiersza ?

Chętne dzieci wypowiadają imiona z wiersza , dzieląc je na sylaby i odczytując globalnie przy pomocy rodzica.

 

 

Zulu

Inka

Bubu

Namoko

b/ Dziecko przelicza litery w każdym wyrazie. Rodzic pyta, w którym wyrazie jest najwięcej liter, a w którym najmniej, jakie literki już zna, itp.

Zadanie 3.

Meksykańskie ponczo – zabawy plastyczne

Cele : Rozwijanie wiedzy na temat tradycyjnego stroju Meksykanów – poznaje wygląd poncza; rozwijanie sprawności manualnej – dziecko wykonuje pracę różnorodną techniką wg instrukcji.

Pomoce: karta pracy cz.2, nr 56 – obrazki przedstawiające różnokolorowe poncza, kredki, farby, kolorowe kartki papieru, klej, kartki z bloku

a/ rodzic pokazuje dziecku kartę pracy, wyjaśnia , że tak ubierają się dzieci z Meksyku, a ten ubiór nazywa się ponczo. Wyjaśnia dziecku, że ponczo to jest rodzaj ubrania, który ma kształt prostokąta z otworem na głowę pośrodku.

Rodzic zwraca dzieciom uwagę na kolory pasków na ponczu, dziecko nazywa te kolory. Rodzic podkreśla, że układ kolorowych pasków na ponczu się powtarza.

b/ Rodzic zachęca dziecko do wykonania własnego poncza.

Dziecko może to zrobić drąc kolorowe kartki papieru tak, aby pasek był jak najdłuższy i przyklejając je na prostokątną kartkę z bloku / pamiętamy, ze kolory mają się powtarzać /, albo kredką kolorować paski, albo paski wykonać farbami / kto czym dysponuje w domu /

Po  zapełnieniu paskami kartki papieru dziecko składa kartkę na pół i wycina pośrodku otwór.

Zachęcamy do umieszczania prac w naszej galerii.

Zadanie 4.

Wysłuchanie muzyki z różnych stron świata afrykańskiej, japońskiej, meksykańskiej / improwizacje ruchowe dziecka do tej muzyki .

 

 

 

 

Miłej pracy

Pozdrawiamy