Zadanie 1.
Rodzic z dzieckiem wycina koła wg następującego schematu: dwa czerwone koła na skrzydła biedronki, jedno większe czarne koło, na które naklejone będą skrzydła biedronki, jedno małe czarne koło na głowę biedronki.
Zadanie 2.
Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje 5 kartoników z cyframi od 1 do 5 i narysowaną na nich odpowiednią liczbą kwiatków, np. kartonik z cyfrą 1 ma narysowany 1 kwiatek , kartonik z cyfrą 2 dwa kwiatki, itp.
Zadanie 3.
Praca z dzieckiem z wykorzystaniem karty pracy cz. 2, nr 48 – 49. Dziecko ogląda obrazek, opowiada , co się dzieje na łące w maju. Następnie łączy fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na obrazku. Nazywa zwierzęta na obrazkach i dzieli ich nazwy rytmicznie na sylaby.
Zadanie 4.
Zycie na łące – zabawy matematyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych
Cele: rozwijanie umiejętności liczenia, grupowanie przedmiotów wg ustalonego kryterium
a/ utrwalenie liczenia w zakresie 5; naśladowanie odgłosów owadów i zwierząt. Potrzebne będą kartoniki z narysowanymi kwiatkami i cyframi od 1 do 5.
Dziecko przypomina, jakie odgłosy wydają owady i zwierzęta na łące: pszczoły – bzz, żaby – rech, koniki polne – cyk. Losuje jeden kartonik z narysowanymi kwiatkami i cyframi , liczy ile jest kwiatków na kartoniku, pokazuje wynik na palcach, a następnie tyle razy powtarza odgłosy pszczoły, konika polnego, żaby, np. jeśli wylosuje kartonik z trzema kwiatkami , przelicza ilość kwiatków, wynik pokazuje na palcach i powtarza po trzy razy odgłosy pszczoły , żaby i konika polnego. Można w polecić dziecku narysować w powietrzu kształt odgadniętej cyfry.
b/ Układanie z kół sylwety biedronki. Rysowanie na sylwecie odpowiedniej liczby kropek
Dziecko układa z wcześniej przygotowanych kół biedronkę. Rodzic pyta, czego biedronce brakuje / kropek /. Rodzic klaszcze np. 2 razy . Dziecko rysuje na skrzydłach dwie kropki i liczy , ile kropek ma biedronka. Rodzic klaszcze trzy razy , a dziecko ma dorysować tyle kropek, aby było ich trzy, itd.
c/ Karta pracy, cz. 2 , nr 50 – 51.
Dziecko: łączy w pary owady z kwiatami mówi, czego jest więcej: owadów czy kwiatów.
Następnie naśladuje sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego.
Miłej pracy, pozdrawiamy