cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

9.04. – Wielkanocne kurczaki

Wielkanocne kurczaki – zajęcie plastyczne. (IV2, IV5, IV7, IV8, I5, III5).
Cele: – utrwalenie wiadomości na temat symboli Świąt Wielkanocnych,
        – poszerzenie doświadczeń plastycznych dzieci,
        – wdrażanie do estetycznego i starannego wykonania pracy.
Propozycje:
1. Przypomnienie wiadomości na temat tradycji obchodzenia Świąt Wielkanocnych.
Od kiedy zaczynamy okres świąteczny? – Niedziela Palmowa – palmy
Co oznaczają: Wielki Czwartek, Piątek, Sobota?
Co przygotowujemy na świąteczny stół? – mazurki, baby wielkanocne, sękacze, żurek z białą kiełbasą, mięsa, jajka, sałatki
Co to jest święconka? Co wkładamy do koszyczka? 
Jak malujemy jajka?
Inne symbole świąt: baranki, zajączki, kurczaczki itp.
2. “Kurczątko” – rozwiązujemy  zagadkę słowną.
Kurczątko
Puszyste, żółciutkie jest ono calutkie,
dzióbek ma tyci, skrzydła malutkie.
Wykluło się z jajka o samym świcie,
kim jest maleństwo, jak wy myślicie?
3. Wysłuchanie piosenki “Żółty kurczaczek” – Śpiewające brzdące YouTube. Po wysłuchaniu piosenki opis wyglądu małego kurczaczka.
4. Zabawa ruchowa “Kura i kurczęta”. Dzieci – kurczęta biegają po podwórku w rytm dowolnej muzyki. Na sygnał “Lis się zbliża” – kurczaki uciekają pod skrzydła swojej mamy.
5. “Nasze kurczątka” – praca plastyczna.
Poprośmy rodziców o wydrukowanie rysunku, na którym będzie narysowany kurczak. Do wykonania pracy potrzebne będą nam patyczki kosmetyczne (do uszu) i żółta oraz czerwona farba, najlepiej plakatowa. Patyczek kosmetyczny moczymy w farbie żółtej i “cętkujemy” korpus kurczęcia aż pokryjemy go całego. Farbą czerwoną malujemy dziób i łapki. Na koniec zaznaczamy czarne oczko. Pochwalcie się wykonaną pracą, zróbcie zdjęcie i wyślijcie na grupowego e – maila.