cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Gdzie jest wiosna? (26.03.2020)

I. Improwizacja ruchowa Marszowa rymowanka. Dziecko wraz z rodzicem uczy się na pamięć rymowanki . Wykonuje wraz z rodzicem ustalone ruchy i gesty zgodne z treścią rymowanki.
Raz, dwa, trzy, cztery. / wyklaskują /
Jadą sobie trzy rowery, / naśladują jazdę rowerami /
A przed nimi biegną konie, / naśladują bieg koni /
A za nimi tańczą słonie . / improwizują taniec słoni /

II. Temat dnia: GDZIE JEST WIOSNA ? – zabawy w oparciu o wiersz D. Niemiec Czy to już wiosna ?

Cele zajęcia:
Kształcenie u dzieci umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji / zdziwienie /;
Rozwijanie umiejętności niezbędnych do nauki czytania;
Utrwalenie poznanych oznak wiosny;
Rozwijanie kreatywności;

a/ Dziecko słucha wiersza recytowanego przez rodzica Czy to już wiosna ?
Jeszcze kilka dni temu,
Klika dni wstecz,
Było zimno i plucha.
A dziś…O ! – dziwna rzecz…
Spoglądam za okno .
QO ! Słońce radośnie świeci!
Na taką właśnie pogodę
Czekały wszystkie dzieci.
Wychodzę na spacer i widzę zdziwiony,
Że wiosna zaczyna zielenić drzew korony.
Na grządkach pierwsze kwiatki
Nieśmiało wznoszą swe główki.
O ! Nawet zauważyłem wesołe boże krówki.
Słonko swymi promieniami
Łaskocze mnie ciepłem po twarzy.
A mnie nieco zdumionemu
Wiosna w pełni się marzy. / można wiersz powtórzyć dwa razy /

Zadanie 1.
Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania: Co zaskoczyło dziewczynkę/chłopczyka jak wyjrzało za okno ? A jak pokazywało, że jest zdziwione, zaskoczone ? Czy Wy też byliście zdziwieni jakimiś oznakami wiosny ? Jak to okazaliście ?

Zadanie 2.
Rodzic daje dziecku lusterko, a ono ma zrobić zdziwioną minę i dokładnie przyjrzeć się temu jak wygląda jego twarz w momencie robienia tej miny .

Zadanie 3.
O ! zabawa artykulacyjna z rysowaniem
Rodzic pyta dziecko, czy wie jaka literka jest najbardziej „ zdziwioną „ literką. Zaprasza dziecko do wspólnego rysowania. Na kartce papieru mazakiem rysuje recytując wierszyk:
Rysuję okrągłą pętelkę i mam już najbardziej zdziwioną literkę. / Rodzic rysuje literkę O./ Ta litera otwiera buzię ze zdziwienia mówiąc przeciągle o, o, o, o, o. /rysuje w środku o /. Oczy jej rosną, świat ją wiosną zdumiewa, brwi się unoszą o, o, o, o. / rodzic rysuje oczy a nad nimi uniesione brwi . Zadaje pytanie , czy dziecko wie jaka jest najbardziej zdziwiona literka ? Zachęca dziecko do wspólnego kilkukrotnego rysowania z powtarzaniem wierszyka.

Zadanie 4.
Dziwne sytuacje z- zabawa pantomimiczna
Rodzic prosi, aby dziecko pokazało zdziwioną minę za każdym razem , gdy usłyszy dziwne zdanie. Czyta:
Dziś na śniadanie zjadłem skarpetki.
Po śniadaniu rozpoczęliśmy w przedszkolu zajęcia;
Przyleciałam do przedszkola rakietą.
W przedszkolu wylądowali trzej kosmici. Itp.

Zadanie 5.
Dzieci ozdobią literkę O kredkami, mazakami. / Szablon litery O /

III. Dzieci wysłuchają piosenką Tam daleko gdzie wysoka sosna maszeruje drogą mała wiosna

Uwaga zadania można wykonać w ciągu całego dnia.