cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Głosy z wiejskiego podwórka (15.04.2020)

1. Odgadnij jakie to zwierzę.

 

2. Zabawy matematyczne

  • Segregowanie i przeliczanie elementów zbioru. (Potrzebne będą dwie obręcze /można użyć skakanek, sznurków, z których układamy kształt kół/ oraz obrazki zwierząt wiejskich).

Siedzimy na dywanie. Układamy przed sobą obrazki zwierząt wiejskich. Rodzic umieszcza na dywanie dwie obręcze. Pyta, czy można podzielić te zwierzęta na dwie grupy. Dziecko podaje propozycje (np. zwierzęta, które mają dwie lub cztery nogi) i układa odpowiednio obrazki zwierząt w obręczach. Przy pomocy Rodzica przelicza elementy zbiorów. Układając obrazki parami, sprawdza, których zwierząt jest więcej. Rodzic pyta, czy ma jeszcze jakieś inne propozycje dotyczące podziału tych obrazków zwierząt na grupy. Jeśli nie, wyjaśnia, że można jeszcze dokonać podziału w zależności od tego, czy zwierzę jest ptakiem, czy nim nie jest. Pyta: Jakie charakterystyczne cechy mają ptaki? (Skrzydła, dzioby, pióra). Dziecko układa właściwe obrazki w obręczach – w jednej ptaki, w drugiej pozostałe zwierzęta. Rodzic wskazuje obręcz, w której znajdują się zwierzęta niebędące ptakami. Wyjaśnia, że są to ssaki, czyli zwierzęta, które po urodzeniu odżywiają się mlekiem matki.

  • Odnajdywanie ukrytej sylwety kurczątka. Potrzebne będą: (Wycięta z papieru sylweta kurczątka, pięć wyciętych z papieru kępek trawy /takie, aby łatwo było w nich ukryć sylwetę kurczątka/, kartoniki z narysowanym kropkami /od 1 do 5/).

Dziecko siedzi na dywanie.  Rodzic układa, jedną obok drugiej, kępki trawy. Dziecko liczą, ile ich jest. (Przed rozpoczęciem liczenia Rodzic wskazuje stronę, od której dziecko ma zacząć liczenie). Pokazuje dziecku sylwetę kurczątka. Zaprasza do zabawy w chowanego. Dziecko odwracają się tyłem do Rodzica, który chowa sylwetę kurczątka pod jedną z kępek trawy. Na sygnał Rodzica dziecko odwraca się ponownie przodem. Rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek (od 1 do 5). Dziecko liczy kropki i pokazują wynik na palcach, a następnie pokazuje kępkę trawy odpowiadającą liczbie kropek na kartoniku, np. na kartoniku były dwie kropki – dziecko wskazuje drugą kępkę trawy. Na pytanie: Gdzie ukryło się kurczątko? odpowiada przy ewentualnej pomocy Rodzica, np. Pod drugą kępką trawy. Rodzica zwraca uwagę, aby dziecko liczyło od strony lewej do prawej. Pokazuje kierunek.

3. Zabawa ruchowa – “Skaczemy, biegniemy”.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

4. Karty pracy do wykonania.

5. Utrwalenie nazw poznanych zwierząt – gra edukacyjna

https://www.miniminiplus.pl/kochane-zwierzaki/gry/zwierzeta-hodowlane-i-domowe