1. Prezentacja multimedialna “Recykling”
Dzień Ziemi – klikamy i pobieramy
W prezentacji znajdują się propozycje prac plastycznych, które są do wykonania dla chętnych w wolnym czasie.
2. “Dzieci dbają o środowisko” – masażyk według Bożeny Formy.
Dziecko siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, Rodzic za nim. Rodzice rysują na plecach dziecka.
1. W zgodzie z przyrodą /rysują powoli całą dłonią koła, zaczynając od środka pleców,/
żyją wszystkie dzieci. /uderzają delikatnie pięściami w różne części pleców,/
Kochają jasne słonko, /delikatnie uderzają palcami lewej ręki i prawej ręki, dotykając pleców opuszkami palców,/
które na niebie świeci. /wykonują koliste ruchy całą dłonią,/
2. Nie łamią gałęzi, /delikatnie uderzają bokiem dłoni w różne części pleców,/
dbają o rośliny, /rysują kwiatek,/
podczas wycieczek do lasu /delikatnie uderzają rozwartymi dłońmi od dołu pleców do góry/,
nie płoszą zwierzyny. /przesuwają rozwarte dłonie od góry pleców w dół,/
3. Często też dorosłym
dobry przykład dają –/kładą dłonie na środku pleców i delikatnie naciskają/
w wyznaczonych miejscach /uciskają delikatnie ramiona./
śmieci zostawiają.
3. Zajęcia badawcze – Papier, plastik, szkło.
Zadanie: Badanie właściwości papieru, plastiku, szkła.
Na dywanie kładziemy kartki zielona, żółtą i niebieską oraz szkła powiększające. Na kartce niebieskiej umieszczamy różne przedmioty wykonane z papieru np.: gazeta, kartka, pudełko tekturowe. Na kartce zielonej – różne (bezpieczne)przedmioty wykonane ze szkła, np.: małe słoiki, spodki; na żółtej – różne przedmioty wykonane z plastiku np.: plastikowe butelka, kubeczek i łyżeczka.Po kolei oglądamy przedmioty znajdujące się na kartkach. Dziecko wybiera po jeden przedmiocie z grupy i wypowiada się określając jego cechy z pomocą Rodzica.
Wniosek: papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać.
Wniosek: plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny.
Wniosek: szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło.
4. Zabawa muzyczna z wykorzystaniem piosenki “Ekologiczne reggae”
Dzieci
I. Czysta ziemia, czysta woda, / unoszą ręce w górę, kołyszą nimi z lewej strony na
błękit nieba i przyroda prawą,/
to prawdziwe skarby nasze, /rozkładają ręce przed sobą,/
gdy jest jasno, światło gaszę. /klaszczą w dłonie,/
Ref.: Lubisz przyrodę – szanuj ją. /maszerują w kole, w wyznaczonym przez Rodzica kierunku,/
Ziemia to nasz wspólny dom.
II. Sarna biegnie skrajem łąki, /podskakują w miejscu/,
leci motyl do biedronki, /uginają ręce i machają energicznie dłońmi,/
piękny zapach lasu czuje… /unoszą energicznie ręce w górę,/
Śmieci w domu posortuje!/ powoli je opuszczają,/
Ref.: Lubisz przyrodę… /maszerują w kole, w wyznaczonym przez Rodzica kierunku,/
III. Jedźmy razem nad jeziora, /unoszą ręce w górę, kołyszą nimi z lewej strony na
lato to najlepsza pora! prawą,/
Czy wyrażasz na to zgodę? /rozkładają ręce przed sobą,/
Ale najpierw – zakręć wodę! /kręcą dłońmi w prawo i w lewo,/
Ref.: Lubisz przyrodę… /maszerują w kole, w wyznaczonym przez Rodzica kierunku./
5.Gra interaktywna – Segregujemy śmieci
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html
6. Karty pracy do wykonania w wolnym czasie (karty pracy str. 38, 39, 40)