- Piosenka Tam daleko gdzie wysoka sosna – próba wspólnego śpiewania z rodzicem
Powtórzenie wiersza z dnia 25.03.2020 r. Znak wiosny
Wycinanie sylwet kropelek deszczu / karta pracy – na niebieskich kartkach narysować należy 5 kropel deszczu i je wyciąć/
- MARCOWE ZABAWY – zabawy matematyczne w oparciu o działania dzieci
Do zajęć potrzebne będą: wycięte krople deszczu, żółte koło i po kilka żółtych prostokątów długich – jednakowej długości i krótkich – jednakowej długości, kredki i kartka z bloku, symbole słońca, deszczu, chmur, śniegu, itp.
Cele zajęcia:
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, układania wg podanego rytmu, utrwalenie pojęć długi, krótki, rozpoznawania symboli pogody.
Zadanie 1.
Rodzic pyta dziecko z czym mu się kojarzy kolor żółty i żółte koło / ze słońcem /. Wyjaśnia, że teraz będą wspólnie tworzyć sylwetkę słońca. To czy ono będzie smutne czy wesołe zależy od humoru dziecka. Krótki pasek będzie oznaczał zły humor, a długi dobry. Dziecko dokłada do żółtego koła paski – promyki. Wypowiada się na temat tego , co wykonuje / słońce wesołe to mocno grzeje, smutne – słabo grzeje /
Zadanie 2.
Po wykonanej pracy zbiera paski. Dziecko będzie układało słoneczne rytmy. Rodzic rozpoczyna układanie rytmów, np. długi, długi, krótki, długi, długi, krótki……… . Dziecko kontynuuje i odczytuje głośno rytm.
Zadanie 3.
Dzieci układają przed sobą białe kartki i 5 sylwet kropelek deszczu wykonane wcześniej. Rodzic uderza o stół dowolną ilość razy / najwyżej do 5 / – spadające krople deszczu. Zadaniem dziecka jest ułożyć tyle kropel deszczu, ile słyszały uderzeń.
Zadanie 4.
Narysowanie ilustracji wg instrukcji. Rodzic poleca dziecku : Narysuj trzy żółte koła. Do pierwszego koła dorysuj trzy promienie długie i jeden krótki. Ile masz razem promieni. Do drugiego koła dorysuj 1 promień długi i 4 krótkie . Ile masz promieni ? Do trzeciego koła dorysuj dwa długie promienie i 3 krótkie . Ile masz promieni ? Które słonko ma najwięcej promieni ?
Zadanie 5.
Rodzic układa przed dzieckiem symbole słońca, deszczu, chmur, śniegu, itp. Zadaje pytanie Czy gdzieś te obrazki widziały ? Jeśli dziecko nie zgadnie to podpowiada mu, że to są symbole pogody i można je zobaczyć w telewizji, wtedy gdy pani zapowiada pogodę
Uwaga zadania można wykonać w ciągu całego dnia.