cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Marcowe zabawy (27.03.2020)

 

  1. Piosenka Tam daleko gdzie wysoka sosna – próba wspólnego śpiewania z rodzicem

Powtórzenie wiersza z dnia 25.03.2020 r. Znak wiosny

Wycinanie sylwet kropelek deszczu / karta pracy – na niebieskich kartkach narysować należy 5 kropel deszczu i je wyciąć/

  1. MARCOWE ZABAWY – zabawy matematyczne w oparciu o działania dzieci

Do zajęć potrzebne będą: wycięte krople deszczu, żółte koło i po kilka żółtych prostokątów długich – jednakowej długości i krótkich – jednakowej długości, kredki i kartka z bloku, symbole słońca, deszczu, chmur, śniegu, itp.

Cele zajęcia:

Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, układania wg podanego rytmu, utrwalenie pojęć długi, krótki, rozpoznawania  symboli pogody.

Zadanie 1.

Rodzic  pyta dziecko z czym mu się kojarzy kolor żółty i żółte koło / ze słońcem /. Wyjaśnia, że teraz będą wspólnie tworzyć sylwetkę słońca. To czy ono będzie smutne czy wesołe zależy od humoru dziecka. Krótki pasek będzie oznaczał zły humor, a długi dobry.  Dziecko dokłada do żółtego koła paski – promyki. Wypowiada się na temat tego , co wykonuje  / słońce wesołe to mocno grzeje, smutne – słabo grzeje /

Zadanie 2.

Po wykonanej pracy zbiera paski. Dziecko będzie układało słoneczne rytmy. Rodzic  rozpoczyna układanie rytmów, np. długi, długi, krótki, długi, długi, krótki……… . Dziecko kontynuuje i odczytuje głośno rytm.

Zadanie 3.

Dzieci układają przed sobą białe kartki i 5 sylwet kropelek deszczu wykonane wcześniej. Rodzic uderza o stół dowolną ilość razy / najwyżej do 5 / – spadające krople deszczu. Zadaniem dziecka  jest ułożyć tyle kropel deszczu, ile słyszały uderzeń.

Zadanie 4.

Narysowanie ilustracji wg instrukcji. Rodzic poleca dziecku : Narysuj trzy żółte koła. Do pierwszego koła dorysuj trzy promienie długie i jeden krótki. Ile masz razem promieni. Do drugiego koła dorysuj 1 promień długi i 4 krótkie . Ile masz promieni ? Do trzeciego koła dorysuj  dwa długie promienie i 3 krótkie . Ile masz promieni ? Które słonko ma najwięcej promieni ?

Zadanie 5.

Rodzic układa przed dzieckiem symbole słońca, deszczu, chmur, śniegu, itp. Zadaje pytanie Czy gdzieś te obrazki widziały ? Jeśli dziecko nie zgadnie to podpowiada mu, że to są symbole pogody i można je zobaczyć w telewizji, wtedy gdy pani zapowiada pogodę 

Uwaga zadania można wykonać w ciągu całego dnia.