- Żaglówka z klocków – zabawa konstrukcyjna
Układanie z klocków w kształcie figur geometrycznych sylwety żaglówki.
Klocki np. drewniane w kształcie figur geometrycznych, pojemnik na klocki. Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic umieszcza obok dziecka pojemnik z drewnianymi klockami w kształcie figur geometrycznych. Układa z nich sylwetę żaglówki. Dziecko, patrząc na wzór, tworzy taką samą kompozycję. Na koniec układa inne kształty według własnej inwencji.
2. Wakacyjne bagaże – zabawy matematyczne matematyczne.
Zapoznanie z zawartością walizki. Liczenie przedmiotów umieszczonych w walizce.
Mała walizka, w której znajduje się np. 5 foremek i 4 łopatki do piasku, koło do pływania (dmuchane), czepek, koc, dwie letnie czapki, okulary przeciwsłoneczne, 3 małe piłeczki. Dziecko siedzi na dywanie . Rodzic pokazuje dziecku walizkę z całą jej zawartością. Dziecko wyjmuje poszczególne przedmioty i układa je na dywanie. Określa przeznaczenie przedmiotów i układają obok siebie te, których przeznaczenie jest takie samo (do zabawy, do pływania, do ochrony przed słońcem). Liczy przedmioty.
3. Karta pracy, cz. 2, nr 58
Dziecko:
− ogląda obrazek,
− wymienia rzeczy, które pakuje do walizki Olek, zastanawia się, czy wszystkie będą przydatne podczas wakacyjnego wyjazdu,
− przypomina sobie, gdzie Olek z rodziną spędza wakacje i jaka panuje tam latem pogoda,
− liczy spodenki, koszulki, czapki, pary skarpetek i pary butów,
− rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− w każdej ramce rysuje o jedną chmurkę więcej niż w poprzedniej.
4. Zabawa ruchowa Wakacyjne bagaże.
Woreczek gimnastyczny dla dziecka.
Dziecko ustawia się na brzegu dywanu. Rodzic wręcza dziecku woreczek.Dziecko pochylają się do przodu i kładą woreczek na swoich plecach. Stara się przejść na drugi koniec dywanu tak, aby nie zrzucić woreczka. Zabawę powtarzamy trzy razy.
5.Karta pracy, cz. 2, nr 59.
Dziecko:
− ogląda obrazki,
− liczy stroje kąpielowe, spódniczki, koszulki, kapelusze, pary skarpet, zastanawia się czy wszystkie będą Adzie potrzebne,
− rysuje odpowiednią liczbę kropek w ramkach pod małymi obrazkami,
− przygląda się obrazkom na poprzedniej karcie, wskazuje różnice między bagażami Olka i Ady,
− w każdej kolejnej ramce rysuje o jedną chmurkę mniej niż w poprzedniej.
6. “Symetryczne obrazki” – gra edukacyjna