Gdzie wrzucamy niepotrzebny papier, a gdzie niepotrzebne butelki? – zajęcia plastyczne.
•• Wprowadzenie zabawą Czarodziejski worek.
Worek, pognieciona kartka, pudełko tekturowe, torebka po cukrze, pusta butelka po soku,
słoiczki po dżemie, puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek.
Rodzic prosi dziecko o wyjęcie z worka jednego przedmiotu i odgadnięcie, co to
jest. Dzieci kolejno wkładają rękę do worka i zgadują, co chwyciły, po czym kładą na stoliku
wyjęte przedmioty: gazetę, plastikowy kubek, puszkę, słoik. Rodzic pyta, z jakiego materiału są
wykonane poszczególne przedmioty.
•• Segregowanie odpadów. Wyjaśnienie pojęcia recykling.
3 kartki A3 w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, pognieciona kartka, pudełko tekturowe,
torebka po cukrze, pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie, puste pudełko po
margarynie, plastikowy kubek.
Dzieci oglądają zgromadzone odpady. Rodzic informuje je, że z odpadów, jeśli są posegregowane,
wykonuje się inne, nowe przedmioty. Wyjaśnia pojęcie recykling. Następnie zachęca dziecko
do posegregowania odpadów. Układa na środku kartki w kolorach: niebieskim, żółtym,
zielonym. Dziecko wymienia nazwy przedmiotów i z pomocą Rodzica kładzie je na odpowiednich
kartonach – segregują odpady. Następnie przeliczają odpady każdego rodzaju. Przykłady:
−− papier – kartka w kolorze niebieskim (pognieciona kartka, pudełko tekturowe, papierowa
torebka po cukrze),
−− plastik – kartka w kolorze żółtym (puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek),
−− szkło – kartka w kolorze zielonym (pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie).
Dzieci przeliczają poszczególne odpady. Mówią, których jest najwięcej, a których tyle samo.
Powtórzenie wczorajszej piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=xLjiPH7Moyk
Karta pracy