cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Segregujemy odpady (21.04.2020)

Gdzie wrzucamy niepotrzebny papier, a gdzie niepotrzebne butelki? – zajęcia plastyczne.
• Wprowadzenie zabawą Czarodziejski worek.
Worek, pognieciona kartka, pudełko tekturowe, torebka po cukrze, pusta butelka po soku,
słoiczki po dżemie, puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek.

Rodzic prosi dziecko o wyjęcie z worka jednego przedmiotu i odgadnięcie, co to
jest. Dzieci kolejno wkładają rękę do worka i zgadują, co chwyciły, po czym kładą na stoliku
wyjęte przedmioty: gazetę, plastikowy kubek, puszkę, słoik. Rodzic pyta, z jakiego materiału są
wykonane poszczególne przedmioty.

• Segregowanie odpadów. Wyjaśnienie pojęcia recykling.
3 kartki A3 w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, pognieciona kartka, pudełko tekturowe,
torebka po cukrze, pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie, puste pudełko po
margarynie, plastikowy kubek.
Dzieci oglądają zgromadzone odpady. Rodzic informuje je, że z odpadów, jeśli są posegregowane,
wykonuje się inne, nowe przedmioty. Wyjaśnia pojęcie recykling. Następnie zachęca dziecko
do posegregowania odpadów. Układa na środku kartki w kolorach: niebieskim, żółtym,
zielonym. Dziecko wymienia nazwy przedmiotów i z pomocą Rodzica kładzie je na odpowiednich
kartonach – segregują odpady. Następnie przeliczają odpady każdego rodzaju. Przykłady:
−− papier – kartka w kolorze niebieskim (pognieciona kartka, pudełko tekturowe, papierowa
torebka po cukrze),
−− plastik – kartka w kolorze żółtym (puste pudełko po margarynie, plastikowy kubek),
−− szkło – kartka w kolorze zielonym (pusta butelka po soku, słoiczki po dżemie).
Dzieci przeliczają poszczególne odpady. Mówią, których jest najwięcej, a których tyle samo.

Powtórzenie wczorajszej piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=xLjiPH7Moyk

Karta pracy