1. “Magiczna liczba 5” – zabawa ruchowa z pokazywaniem Dziecko wraz z Rodzicem mówi tekst.
Czy znasz, czy znasz, czy znasz magiczną liczbę pięć? 2x
To jest jeden – N. staje twarzą do dziecka i wysuwa do przodu prawą nogą. Dz. powtarzają słowa i gesty R.
Znowu idziemy w miejscu powtarzając tekst i dodajemy kolejne liczby….
To jest dwa – wysuwamy lewą nogę
To jest trzy – wysuwamy prawą rękę
To jest cztery – wysuwamy lewą rękę
To jest pięć – pokazujemy na nos
Już znam już znam już znam magiczną liczbę 5 – rytmiczne maszerowanie
2. Wyliczanka „Palce” wg K. Sąsiadka
Jeden palec, drugi, trzeci,
tak umieją liczyć dzieci,
czwarty, piąty palec mam.
Widzisz umiem liczyć sam.
3. „Wiewiórki liczą orzechy”
Dz. wiewiórka wkłada do swojej dziupli (zakrętki, klocki itp.) 5 orzechów. Przelicza orzechy. Pokazuje na palcach ile orzechów jest w dziupli. Gdy wiewiórka śpi Rodzic podchodzi do dziupli i zabiera 2 orzechy. Na klaśnięcie R. wiewiórka budzi się, liczy orzeszki… Co wiewiórka zauważyła? Dz. stwierdza, że orzechów jest mniej. Liczy i pokazują na palcach ile teraz mą orzechów. R. pyta ile orzechów było? Dz. kładą dłoń na podłodze, orzechy przykłada po jednym do każdego z palców, zaczynamy od kciuka….. liczymy palce: jeden, dwa, trzy. Na palcach jest wiadomość ile orzechów jest w dziupli. Wiewiórka znowu śpi R. dodaje po 2 orzechy. Na klaśnięcie wiewiórka budzi się. Zagląda do dziupli i stwierdza, że orzechów jest więcej . R. za każdym razem dokłada lub zabiera inną liczbę orzechów.
4 . „Kałuże” – zabawa ruchowa
Rodzic daje dziecku „kałużę” wydartą z gazety. Dziecko kładzie swoją „kałużę” na podłodze. Porusza się po przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce Rodzic klaszcze. Dziecko liczy uderzenia, tyle razy, ile było uderzeń skacze przez „kałużę”.
5. „Kapturek myśliciela” P. Dennisona
Dużymi palcami i kciukiem chwytamy małżowinę uszną i masujemy. Masaż zaczynamy od góry i przesuwamy się w dół do płatka ucha.
6. Kart pracy do wykonania