1. “Na wiejskim podwórku” – rymowanki. Kończenie zdań:
Wlazł kotek na...(płotek)
Przyszła koza do… (woza)
Polną dróżką gąski trzy, gęsiego sobie ... (szły)
Kaczki po podwórku dreptały i wesoło …(kwakały)
Kogut stoi na kurniku, głośno pieje … (ku -ku-ryku)
Piesek pełną miskę miał, szczekał sobie (hau, hau, hau)
Prosiak trącił ryjkiem drzwi, świnka na to ... (kwi, kwi, kwi)
2. “Na podwórku koło bramy” – słuchanie wiersza Hanny Łochockiej
“Na podwórku koło bramy” Hanna Łochocka
Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łące sobie hasa
w lewo, w prawo, hej, hopsasa!
Podskakuje cielątko,
a tuż przy nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał
poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,
Oj, umyka jagniątko,
Oj, umyka źrebaczek
A na końcu prosiaczek.
Rozmowa na temat wiersza: Jakie mamy spotkały się na podwórku?; Jak nazywa się dziecko krowy/owcy/świni/kobyły? Nazywanie dorosłych i młodych zwierząt na obrazkach.
3. Zabawa ruchowa – “A ram sam sam” Śpiewające Brzdące
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
4. “Kura i kurczątka” – praca plastyczna
Kury wykonujemy poprzez odbicie dłoni dziecka, kurczaki to odciski palców. Dorysowujemy brakujące elementy. Jeżeli weźmiemy większy format kartki (albo skleimy parę kartek formartu A4) możemy stworzyć całe stado kur. Możemy również dodać koguta.
5. Gra memory – “Na wsi”
6. Gra edukacyjna – “Wiejskie zwierzęta i ich,młode”
7. Film edukacyjny – “Zwierzęta na wsi” (odgłosy, zagadki, zadania) – utrwalenie wiadomości
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0