cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Rok szkolny 2019

Program profilaktyczny

Tytuł programu „Wczesne zapobieganie , lepsze efekty”

Cel programu:

  1. Propagowanie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki antyalkoholowej , antynarkotykowej u dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców
  2. Zapobieganie uzależnieniom i innym destrukcyjnym zachowaniom oraz nieprawidłowej adaptacji społecznej dzieci w wieku przedszkolnym poprzez wspieranie prawidłowego rozwoju i rozwijanie umiejętności psychospołecznych kluczowych dla tego okresu rozwojowego.
  3. Zapewnienie trwałego zwiększenia redukcji zagrożenia patologiami i wykluczeniem społecznym poprzez podniesienie umiejętności dzieci w radzeniu sobie z sytuacjami kryzysowymi.
  4. Wzmocnienie roli rodziny w wychowaniu dziecka.
  5. Traktowanie dziecka w sposób podmiotowy.
  6. Wyposażenie dzieci w umiejętności rozpoznawania niebezpieczeństwa i odpowiedniego reagowania w sytuacjach zagrożenia.
  7. Zachęcanie do zdrowego stylu życia poprzez zwiększenie wiedzy o zachowaniach prozdrowotnych, zasadach bezpieczeństwa i niektórych zagrożeniach dla zdrowia, w tym związanych z używaniem szkodliwych substancji.
  8. Uświadomienie rodzicom, że problemy emocjonalne, społeczne i trudne zachowania u  dzieci w wieku przedszkolnym są pierwszą oznaką  późniejszych kłopotów z nauką, sięgania po substancje psychoaktywne oraz zachowań antyspołecznych. Należy je więc uznać za „czerwony sygnał”.

Program profilaktyczny

Tytuł programu  „ Gdy nie dymi wkoło wszystkim jest wesoło „

Cele programu :

a/ Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy, w tym przed szkodliwym wpływem palenia biernego;

b/ Wyposażenie dzieci w wiedzę n.t. szkodliwości palenia i skutków  zdrowotnych i społecznych oraz kształtowanie u dzieci w wieku przedszkolnym świadomych postaw antynikotynowych;

c/ Uświadomienie dzieciom korzyści wynikających ze zdrowego stylu życia

d/ Zapobieganie uzależnieniom poprzez wspieranie prawidłowego rozwoju dziecka i rozwijanie umiejętności psychospołecznych , takich jak asertywność w przypadku presji otoczenia

e/ Zapewnienie trwałego zwiększenia redukcji uzależnień poprzez podniesienie umiejętności dzieci w  radzeniu sobie z  sytuacjami kryzysowymi

f/  Wzmocnienie roli rodziny w wychowaniu dziecka, w tym uświadomienie, ze problemy dziecka w wieku przedszkolnym są pierwszą oznaką późniejszych kłopotów takich jak sięganie dziecka po substancje psychoaktywne

g/ Dowartościowanie dziecka, traktowanie go w sposób podmiotowy, ” wydobycie „ z niego kreatywności, otwartości, umiejętności współdziałania, itp.