1. Wysłuchanie wiersza Jana Brzechwy „ Powitanie lata”
I cóż powiecie na to,
Że już się zbliża lato?
Kret skrzywił się ponuro:
– Przyjedzie pewnie furą.
Jeż się najeżył srodze:
– Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: – Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: – Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem.
– Skąd znowu – rzekła sroka –
Nie spuszczam z niego oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam je w tramwaju.
– Nieprawda! Lato zwykle
Przyjeżdża motocyklem!
– A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem.
– Nieprawda, bo w karecie!
– W karecie? Cóż pan plecie?
– Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką.
A lato przyszło pieszo –
Już łąki nim się cieszą
I stoją całe w kwiatach
Na powitanie lata
2. Rozmowa kierowana pytaniami rodzica.
-Na co czekały zwierzęta?
-Jakimi pojazdami zdaniem zwierząt, miało przyjechać lato?
-Jak przybyło lato?
-Kto cieszył się z przybycia lata?
-Skąd wiemy, że przyszło lato?
3.Zabawa dydaktyczna -praca z obrazkiem -Co pasuje do lata?
Rodzic mówi sylabami nazwy przedmiotów, dziecko wskazuje odpowiedni obrazek . Określa czy to co jest na nim przedstawione pasuje lu nie pasuje do lata, i uzasadnia dlaczego
4.Pokoloruj obrazek Pani Lato
5.Zabawa taneczna przy piosence o tematyce lata.
6. Karta pracy